Ons verhaal begint in 2017, met Nordgreen’s partners Pascar Sivam en Vasilij Brandt die een merk bouwen dat duurzaam is en tegelijkertijd een esthetisch aangename en functionele collectie designer uurwerken creëert. Nordgreen voorzag zijn collectie met de bekroonde hoofdontwerper Jakob Wagner , die zijn bijval verdiende door te ontwerpen voor Bang & Olufsen, Hay, B&B Italia en Cappellini om te beginnen.
Nordgreen is een typisch Deense achternaam, gecombineerd met twee woorden – ‘Nord’ en ‘Green’. De “Nord” is kenmerkend voor onze Scandinavische identiteit. De “Groene” belichaamt onze toewijding aan ons milieu.
In de Scandinavische regio is er een sterke band met de natuur en haar vermogen om de uitdagingen van de tijd te doorstaan. Er is een inherente verantwoordelijkheid ten aanzien van sociale en ecologische oorzaken om het leven voor iedereen te verbeteren. In Scandinavië is duurzaamheid een manier van leven, het creëren van nuttige en duurzame oplossingen omdat het de juiste keuze is.
Nordgreen stemt zijn MVO-initiatieven via zijn ‘Giving Back Program’ af op Scandinavische principes ter ondersteuning van de gezondheids-, onderwijs- en milieu-uitdagingen waarmee onze wereldwijde gemeenschap wordt geconfronteerd. Ons merk vertegenwoordigt een collectie die het eenvoudige doel en de esthetische aantrekkingskracht omarmt, en een diepgewortelde verantwoordelijkheid om terug te geven.